شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
مناظرات اين اتاق در مقطع فعلي درباره حقانيت مذهب *شيعه اثني عشري* و يا حقانيت *مذاهب چهارگانه اهل سنت* مي باشد و موضوعات مورد بحث و مناظره متفرقه مانند مباحث سياسي،اقتصادي،اجتماعي و ورزشي فعلا در اين اتاق بحث نميشود تا در آينده در مورد آن تصميم گيري شود .

پيام‌هاي اتاق

آموزش پیرایش مردانه اورجینال
+ سلام- يه سوال از برادران اهل سنت؟ چرا بعد از اينکه عمر پيغمبر(ص) را هذيان گو خطاب کرد و از اجرا دستوراتش سرباز زد باز هم مومن ميدانيدش، و اعتقاد داريد که اگر ايمانش را در يک کفه ترازو و ايمان کل اهل عالم را در کفه ديگر تراز قرار دهيم باز هم ايمان عمر سنگين تر است؟
سراج 1
91/4/31
ببخشيد اينجا شخصي از اهل سنت هست براي اينکه جواب بده؟
خب پس ما به پرسيدن سوالاتمان ادامه بديم، شايد جواب يکيش رو بلد بودند و آمدند جلو
*ابرار*
سلام عليکم... وقت بخير.. اگر با اهل سنت در مورد حديث قرطاس صحبت کنيد قبول نميکنند که عمر اينگونه گفته ... چون در رواياتي که در کتب اهل سنت امده جائي که اسم از عمر برده شده جملات رو تغيير داده اند که وقتي پيامبر صلي الله عليه و اله و سلم فرمودند قلم و دواتي بياوريد تا چيزي بنويسم که تا ابد گمراه نشويد، دو نوع روايت دارند.
*ابرار*
در صحيح بخاري و مسلم چون نام اون شخص رو برده اند که عمر بوده گفته اند عمر گفت درد بر حضرت غلبه کرده، کتاب خدا ما را بس است // احمد بن حنبل و بعضي راويانشون اين حديث رو از ابن عباس نقل کرده اند که وقتي پيامبر صلوات الله عليه و اله اينطور فرمودند يکي از صحابه گفت پيامبر صلوات الله عليه و اله هذيان ميگويد و کتاب خدا براي ما کافيست!!!
*ابرار*
حال از اهل سنت سئوال ميکنيم: آيا نزاع در نزد رسول خدا صلوات الله عليه و اله و عمل نکردن به دستور ايشون ، با عدالت صحابه همخواني دارد؟
*ابرار*
آيا پيامبر اکرم صلوات الله عليه خودشون نميدونستند که کتاب خدا کافي هست يا نه؟! که عمر بايد اين رو ياد اوري کند؟
*ابرار*
جالب اينه که اهل سنت ميگن هيچکدام از صحابه اين حديث رو روايت نکرده اند و تنها کسي که راوي حديث هست عبد الله بن عباس هست که اون زمان 10 ساله بوده! پس اين حديث معتبر نيست....
*ابرار*
*جواب * اگر احاديثي که از ابن عباس امده از فقه و تفسير اهل سنت حذف کنيم چيزي براي اونا باقي نميمونه.. چون حدود 1600 حديث در کتب مختلف اهل سنت از اين فرد هست!! اگر حديث قرطاس اشتباه باشه پس همه ي اون 1600 حديث هم بايد مردود شناخته بشه.. ايا علماي اهل سنت حاضرند همه ي اون احاديث رو حذف کنند؟؟
*ابرار*
* ثانيا* عسقلاني از ابن عباس نقل مي‌کند: زمانيكه رسول الله صلوات الله عليه و اله از دنيا رفتند من 15 سال داشتم و اضافه مي‌کند که اين نظر، نظر احمد بن حنبل (امام فرقه حنابله) هست!!
*ابرار*
*ثالثا* در صحيح مسلم حديثي از کودکي 4 ساله بيان شده!! و نظر اين اقا اين هست که حديث رو حتي اگر کودکي بگه بايد قبول کرد! چطور در مورد ابن عباس اينطور توجيه ميکنند؟!
*ابرار*
همه ي اينها نشان ميده که علماي اهل سنت قطعا بايد حديث ابن عباس رو قبول داشته باشند...حتي اگر زمان وفات رسول اکرم صلوات الله عليه و اله ده ساله بوده!
*ابرار*
و در اخر اين سئوال بي جواب ميمونه که : * مگر پيامبر اکرم صلوات الله عليه چه چيزي ميخواستند بنويسند که براي بعضي ها خوشايند نبود؟ * چه چيزي باعث ميشد که مسلمين هر گز گمراه نشن؟ ايا پيامبر نفرمودند دو چيز گرانبها در ميان شما باقي ميگذارم کتابم و اهل بيتم؟ ايا چيزي که ميخواستند بنويسند در مورد اهل بيتشون نبود؟!
*ابرار*
لعنت الله عليهم اجمعين من الاولين و الاخرين
عليک سلام . اهل سنت که پاسخگو نيستند، از جوابهاي شما تشکر ميکنم. شما اگر به سايت اسلام تکست مراجعه کنيد و دلايلشان و توضيحاتشان را در مورد قضيه قلم و دوات يا قرطاس مشاهده کنيد مانند من به اين فکر خواهيد کرد که آنها واقعا قبول دارند اين قضيه را و از اين حرکت عمر هم دفاع ميکنند!!!
اگر به اين سايت رفتيد، به قضيه درخت خرما که در توجيه اين حرکت عمر آورده اند دقت کنيد
*ابرار*
متاسفانه نگاه متعصبانه چشم دل و چشم عقل رو کور ميکنه..
*ابرار*
بله... بعضي از توجيهاتشون رو خونده ام... ممنون از راهنمائي تون
اين متن از سايت اسلام تکست کپي شده است.جهت اطلاع کساني که ميخواهند از قضيه درخت خرما مطلع شوند:
قضيه حديث تابير از اينقرار است: آنحضرت روزي نزد اصحابش تشريف آوردند و آنها را در حالت تلقيح درختان خرما ديدند از آنها پرسيدند شما چکار مي کنيد؟ صحابه رضي الله عنهم در پاسخ عرض کردند ما گرد افشاني و عمل تلقيح را انجام مي دهيم. آنحضرت صلي الله عليه وسلم فرمودند: اگر خدا بخواهد به شما خرما بدهد بدون عمل تلقيح خرما مي دهد، لذا نيازي به اين عمل نيست.
صحابه نيز اين عمل را ترک کردند، از قضا درختان خرما در آن سال بي بار و ثمر شدند پس از مدتي آنحضرت نزد اصحاب تشريف آوردند؛ صحابه فرمودند: يا رسول الله شما گفتيد اين عمل را ترک کنيد ما آنرا ترک کرديم ولي درختان ثمري ندادند. در اينجا بود که آنحضرت فرموند: «آيا عمل تلقيح فايده هم دارد؟ عرض کردند: آري يا رسول الله. آنحضرت دستور به عمل تلقيح دادند و فرمودند: «انتم اعلم بامور دنياکم مني»
آري، آنحضرت در طي اين کلام بيان مي دارد که کليه سخنان و کلام من وحي به شمار نمي رود بلکه در بعضي موارد منجمله مسائل دنيوي اقوال شما که بيشتر با مسائل دنيوي سر و کار داريد مقبول تر اند؛ اذا درامور دنيوي شما به مسائل داناتريد.
!!!!!!!!!!!!!!! خدا گمراهان رو هدايت کنه
*ابرار*
عجب! پناه بر خدا....// ان شا ءالله.....ممنون.. استفاده کردم...
خواهش مي کنم
يه شبهه که برادران اهل سنت به اين قضيه وارد ميکنند اينه که اگه اين متن مهم بود پس چرا پيغمبر(ص) از نوشتن آن منصرف شد؟
جواب: اين برداشت اشتباه است که ما فکر کنيم هدف پيامبر(ص) از درخواست قلم و کاغذ فقط و فقط نوشتن اين متن بوده است. در اينجا واضح است که پيامبر(ص) مي خواسته ماهيت افراد حاضر در جلسه نيز براي مسلمانان مشخص شود.
ايشان ميدانستند کساني که از همراهي سپاه اسامه سر باز زدند مانع آوردن قلم و کاغذ خواهند شد و بايد ماهيت اين اشخاص بهتر براي مسلمانان معلوم ميشد. براي همين هنگامي که ايشان را هذيان گو خطاب کردند و با اجراي دستورش مخالفت کردند ايشان که (بر خلاف تصور اين برادران) به هدفشان رسيده بودند فرمودند " از نزد من برخيزيد (و دور شويد) كه در محضر من نزاع و كشمكش سزاوار نيست"
حقير اين عمل پيامبرم(ص) را،در هدايت مسلمانان، مکمل غدير خم ميدانم
*ابرار*
کاملا درسته...
شبر
*احسنت به جوابهاي زيبا و علمي خانم ابرار*
*ابرار*
سلام عليکم.. خواهش ميکنم... جاي چنين اتاقي واقعا توي پيامرسان خالي بود... بنده تازه ديروز متوجه اين اتاق شدم. اجرتون با خدا
شبر
عليكم السلام / خب به فيدهاي بنده سر نميزنيد همين ميشه ديگه :)
*ابرار*
بله درسته...
ساعت دماسنج
گروه مــــنــــاظــــرهــــ ـ ـ ـ
vertical_align_top