سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لینک دوستان

 

 

این فرمایشات امام روح الله را با احترام

به محضر جناب استاد "نجف قلی حبیبی"

که خود پژوهشگر اندیشه های امام خمینی است

و زمانی موسس و رئیس پژوهشکده امام خمینی بوده است تقدیم می کنم

که احتمالا اشتغالات سیاسی و اجتماعی

که بعضا بوی غیر خط امام بودن!

از آنها می آید باعث فراموشی این تفکر امام راحل در ذهن ایشان شده باشد.

........................................

 

امام روح الله :

(14 آبان 1359)

 

الآن بیشتر ما احتیاج داریم به این مجالس. تو گوش شما نخوانند به اینکه این مجلس ها [را] بگذاریم حالا و مجالس روضه را؛ خرج هایى که می کنیم حالا نکنیم و خرج- مثلًا- این جنگزده‏ ها بکنیم؛ نه، مسأله این طور نیست.

 

امروز ما به مجالس تعزیه و روضه بیشتر احتیاج داریم از سابق. این اجتماع سرتاسرى کشور، این دسته‏ جات سرتاسرى کشور، امروز دیگر یک رنگ سیاسى پیدا کرده است و حق هم همین است. اگر ما سى و چند میلیون جمعیت در این دهه محرّم، که وسیله‏ شان را خدا براى ما فراهم کرده است و آن قدر ائمه اطهار راجع به این طور امور سفارش فرموده‏ اند و آن طور ثواب ها را خداى تبارک و تعالى برایش مرتب فرموده است، اگر 35 میلیون جمعیت در این ماه محرّم، در این دهه محرّم، اجتماعات داشته باشند، خطبا هم بروند مسائل روز را برایشان بگویند و تعزیه بگویند و گریه بکنند براى سید الشهدا، این یک شعارى است؛ یک شعار الهى است.

 

«امروز دیگر ما انقلاب کرده‏ ایم، روضه دیگر لازم نیست» از غلطهایى است که تو دهن ها انداخته ‏اند؛ مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کرده‏ ایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم. انقلاب براى این است. انقلاب کردیم که شعائر اسلام را زنده کنیم، نه انقلاب کردیم که شعایر اسلام را بمیرانیم. زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم سیاسى- عبادى است. عزادارى کردن براى شهیدى که همه چیز را در راه اسلام داد [ه‏]، یک مسئله سیاسى است؛ یک مسئله‏ اى است که در پیش برد انقلاب اثر بسزا دارد.

 

ما ملت گریه سیاسى هستیم، ما ملتى هستیم که با همین اشکها سیل جریان می دهیم و خرد می کنیم سدهایى را که در مقابل اسلام ایستاده است.

 

با روحانی اش مخالفند، با جوان متدیّن بازاری اش مخالفند، با همه مخالفند. امروز مخالفت همه جانبه ابرقدرتهاست با این ملت در همه مظاهر اسلامی اش و ما باید بیدار باشیم و توجه داشته باشیم.

 

تبلیغات اینها براى ما ضررش بیشتر از جنگهاست!

 

ساده نباید برخورد کرد با این تبلیغات!

 

( صحیفه امام / جلد 13 / صفحه 326 تا 330 ) 

 


[ دوشنبه 93/5/27 ] [ 12:37 صبح ] [ شبر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

مرغ باغ ملکوتم ...

طلبه ای عادی هستم که شانزده سال فیض حضور در لشکرگاه امام زمان را دارم و از دار دنیا یک دل عاشق دارم و یک امید و آن هم خدمت به اسلام و کشور اسلامی
تـــــکــبـیـر
تکبیر فریادی برای بیداری کسانی که بزرگتر از او کسی را میپرستند ... و فریادی برای رهای از هرچه غیر اوست ...

بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 278329