سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لینک دوستان

 

بیانیه مهم جمعی از علمای اصفهان

بعد از تسبیح و تحمید ، این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکن الملک متعهد و ملتزم شرعی شده ایم که مهما امکن بعد ذلک تخلف ننمائیم،فعلا پنج فقره است :

اولا : قبالجات و احکام شرعیه ، از شنبه (14 جمادی الاول) به بعد باید روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود،اگر بر روی کاغذ های دیگر نویسند ،مهر ننموده و اعتراف نمی نویسیم،قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند وتاریخ آن بعد از این قرارداد باشد ، امضاء نمی نماییم.حرام نیست کاغذ غیر ایرانی و کسی را مانع نمی شویم ، ماها با این روش متعهدیم .

ثانیا : کفن اموات ، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه دیگر ایرانی باشد ، متعهد شده ایم بر آن میت نماز نخوانیم . دیگری را برای اقامه صلوة بر آن میت بخواهند،ماها را معاف دارند.

ثالثا : ملبوس مردانه جدید که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می شود ، قرار دادیم مهما امکن هرچه بدلی آن در ایران یافت نمی کنیم و حرام نمی دانیم لباس های غیر ایرانی را ، اما ماها ملتزم شده ایم ، حتی المقدوربعد از این تاریخ ملبوس خود را از نسج ایرانی بنماییم ، تابعین ماها نیز کذلک.و متخلف توقع احترام از ماها نداشته باشد،آنچه از سابق پوشیده داریم و دوخته ،ممنوع نیست استعمال آنها .

رابعا : میهمانی ها بعد ذلک و لو اعیانی باشد ، چه عامه و چه خاصه ، باید مختصر باشد، یک چلو و یک خورش و یک افشرده ، اگر زائد بر این کسی تکلف دهد ، ما را به محضر خود وعده نگیرد ، خودمان نیز به همین روش میهمانی می نمائیم ، هرچه کمتر و مختصر تر از این تکلف کردند ، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود .

خامسا : وافوری و اهل وافور را احترام نمی کنیم و به منزل او نمی رویم . زیرا که آیات باهره (ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین – و لا تسرفوا ان الله لا یحب المسرفین – و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه ) و حدیث : (لا ضرر و لا ضرار) . ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و مسری است و خانواده ها و ممالک را به باد داده ، بعد از این هرکه را فهمیدیم وافوری است ، به نظر توهین و خفت می نگریم.

 

امضای آقایان کرام و علماء فخام کثر الله امثالهم :

1-   ثقة الاسلام آقای حاج آقا نور الله

2- حسین بن جعفر الفشارکی

3- حجة الاسلام آقا نجفی

4- شیخ مرتضی اژه

5- آقا میرزا محمد تقی مدرس

6- حاجی سید محمد باقر بروجردی

7- آقا میرزا علی محمد

8- حاجی میرزا محمد مهدی جویباره

9- سید ابوالقاسم دهکردی

10- حاجی سید ابوالقاسم زنجانی

11- آقا محمد جواد قزوینی

12- حاجی آقا حسین بیدآبادی 

13- سید محمد رضا شهیر به آقا میرزای مسجدشاهی

 

 12جمادی الاول 1324 هـ . ش

 


[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 7:21 عصر ] [ شبر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

مرغ باغ ملکوتم ...

طلبه ای عادی هستم که شانزده سال فیض حضور در لشکرگاه امام زمان را دارم و از دار دنیا یک دل عاشق دارم و یک امید و آن هم خدمت به اسلام و کشور اسلامی
تـــــکــبـیـر
تکبیر فریادی برای بیداری کسانی که بزرگتر از او کسی را میپرستند ... و فریادی برای رهای از هرچه غیر اوست ...

بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 278461